Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Δ΄ ΤΆΞΗ 2023-24

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας, ασχολήθηκαν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με τα παρακάτω θέματα:

«Για το δάσος, νοιάζομαι, μαθαίνω, δρω …» κατασκεύασαν έναν ψηφιακό τοίχο padlet στον οποίο ανάρτησαν κείμενα ,φωτογραφίες, ερωτηματολόγιο και παιχνίδια.

«Το ηλιακό σύστημα -Εισαγωγή  στην Αστρονομία» δημιούργησαν μια ψηφιακή συλλογή wakelet , όπου ανάρτησαν τις χειρoπoίητες κατασκευές τους και τις πηγές ενημέρωσης

STEAM Ε΄ ΤΑΞΗ στο μάθημα των εργαστηρίων δεξιοτήτων

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και με γνώμονα την εφαρμογή της διδασκαλίας STEAM, η Ε’ τάξη, με την καθοδήγηση της κ. Σαρηγιαννίδου Εύης ΠΕ 06, έγραψε τις δικές της πρωτότυπες ιστορίες. Κοινός τόπος σε όλες τις ιστορίες είναι ότι οι πρωταγωνιστές θα ήταν παιδιά και ζώα.  Θα υπήρχε επίσης και ένας πύργος που οι πρωταγωνιστές συναντούν μπροστά τους.

Ο πύργος αυτός κατασκευάστηκε από τις ομάδες των παιδιών μέσα στην τάξη σε φυσικό μέγεθος ακολουθώντας την τεχνική του Paper Tower challenge, όπου τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν έναν πύργο μόνο με 25 φύλλα από χαρτί και ένα μικρό ρολό κολλητική ταινία ανά ομάδα, σε οποιοδήποτε σχήμα θέλουν. Ο πύργος αυτός, που θα εμφανιζόταν έπειτα στην κάθε ιστορία, έπρεπε να είναι στο τέλος τόσο σταθερός ώστε να ισορροπήσει επάνω του ένα συμπαγές αντικείμενο, χωρίς να πέσει, για ένα τουλάχιστο λεπτό.

Τα παιδιά προχώρησαν τη συνεργασία τους συνεχίζοντας με τις ίδιες ομάδες, οι οποίες έγραψαν και εικονογράφησαν τις δικές τους πρωτότυπες ιστορίες, με πρωταγωνιστές παιδιά και ζώα. Έπειτα φωτογράφησαν και επεξεργάστηκαν ψηφιακά τις σελίδες του βιβλίου τους, τις οποίες μετατρέψαμε σε βιβλίο με την βοήθεια της εφαρμογής  Bookcreator. Στη συνέχεια έγινε η αφήγηση μέσω ηχογράφησης του κειμένου του ψηφιακού βιβλίου από τις ίδιες ομάδες που δημιούργησαν την  κάθε ιστορία.

Κολλημένος σε άλλη διάσταση

Αυτή είναι μια ιστορία για ένα αγόρι που μετακομίζει με την οικογένειά του στη Νέα Υόρκη από το Μπουένος Άιρες χωρίς να γνωρίζει κανέναν. Μόλις άρχισε το καινούργιο του σχολείο, ξαφνικά θα βρεθεί σε μία απίθανη περιπέτεια περνώντας μια μπλε μαγική πύλη και θα γνωρίσει φίλους που δεν περίμενε ποτέ.

Έξι φίλοι σε περιπέτεια

Τέσσερα παιδιά βρίσκονται να περπατούν μέσα στο δάσος, σε ένα τόπο μαγικό. Στο δρόμο τους συναντούν ένα πληγωμένο γατάκι που το βοηθούν και το παίρνουν μαζί τους, ένα ψηλό πύργο κι ένα σκύλο που μιλάει και τους φιλοξενεί. Μία ξαφνική τροπή των γεγονότων όμως θα φέρει τα πάνω κάτω σε αυτή την ιστορία.

Οι αλιγάτορες και οι μουσικοί του κόσμου

Μέσα σε μια μαγική σπηλιά δυο παιδιά και δύο αλιγάτορες περπατούν. Ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά τους ένας ψηλός βράχος με ένα μαγικό κουμπί στην κορυφή. Τι θα συμβεί άραγε όταν πατήσουν το κουμπί αυτό; Θα μπορέσουν να βοηθήσουν τους φυλακισμένους μουσικούς του κόσμου;

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ  ΑΓΩΓΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά, από μικρή ηλικία να γνωρίζουν τους οδικούς κινδύνους και να μαθαίνουν πώς να τους αποφεύγουν, καθώς οι σημερινοί πεζοί θα είναι οι αυριανοί οδηγοί. Έτσι, το σχολείο μας διοργάνωσε,  μια σημαντική και πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση, κατά την οποία επισκέφτηκε το σχολείο Τροχονόμος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης.

Στην παρουσίαση πήραν μέρος η Α΄ και η  Δ’ τάξη του σχολείου μας, που εκπονούν προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής, που είναι ενταγμένα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.  

Οι μαθητές, μέσα από τη βιωματική μάθηση γνώρισαν τους βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ. και έκαναν  ερωτήσεις στον Τροχονόμο, ο οποίος έδωσε απαντήσεις και έλυσε πολλές απορίες των μικρών μαθητών.

Ευχαριστούμε πολύ την Τροχαία Αλεξανδρούπολης, για τη συνεργασία της & το στέλεχος του Τμήματος Τροχαίας κ. Τριανταφυλλάκη Μηνά, για την πολύ σπουδαία και υπέροχη ενημέρωση που έκανε στα παιδιά!

Δ΄ ΤΑΞΗ  –  ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

«Ασφαλώς κυκλοφορώ με το ποδήλατό μου»

Σκοπός του προγράμματος είναι η κινητοποίηση των μαθητών/ μαθητριών στο θέμα της ασφαλούς κυκλοφορίας με το ποδήλατο, της τήρησης των κανόνων του Κ.Ο.Κ. και της προαγωγής κουλτούρας ποδηλάτη. Η σωστή χρήση του ποδηλάτου, ο κατάλληλος εξοπλισμός, και η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. από το Δημοτικό βοηθά τα παιδιά να κατακτήσουν τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους ως ποδηλάτες.

Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας έκαναν  ποδηλατάδα στους δρόμους των οικισμών  Άνθειας – Αρίστηνου.