Mια “αλλιώτικη” δράση!

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικου Εκφοβισμου

6 Μαρτίου

Δεν ανήκεις εδώ. Δεν είσαι σαν κι εμάς. Είσαι κάτι άλλο”.

“Το Κάτι Άλλο” προσπαθεί με κάθε τρόπο να μοιάσει με τους άλλους. Αλλά, ό,τι κι αν κάνει, το μόνο που καταφέρνει είναι να δείξει πόσο διαφέρει από αυτούς. Τότε εμφανίζεται το Κατιτί και του ζητάει να γίνουν φίλοι. Αλλά “Το Κάτι Άλλο” δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι το Κατιτί τού μοιάζει σε ΚΆΤΙ. Το απορρίπτει και το διώχνει, όπως είχαν διώξει και εκείνο κάποιοι άλλοι”
Από το βιβλίο της Κάθριν Κέιβ
Το Κάτι ΆΛΛΟ

Θα ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ όμως το Κάτι ΆΛΛΟ  να κόψει τον κύκλο της απόρριψης;
Θα συγχωρέσει και θα καταφέρει να δέχτει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται;
Θα διώξει τον  θυμό για να δεχτεί την αγάπη;

Με όμορφες ομαδικές δρασεις μέσα στην Τάξη διαβάσαμε και εμπνευστήκαμε  από το συγκεκριμένο βιβλίο και εκφράσαμε τα συναισθήματα και  τις σκέψεις μας, προσεγγίζοντας το θέμα της διαφορετικότητας, της μη αποδοχής και του εκφοβισμού που ταλαιπωρεί την κοινωνία μας. Πώς άραγε αντιλαμβάνονται τα παιδιά αυτό το ζήτημα; 

Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με συγκεκριμένη σειρά και στόχους :

1) Κύκλος παρουσίασης του εαυτού μας “Πες μας το όνομα σου και κάτι που σου αρέσει”. 

Οι μαθητές σε κύκλο ανέφεραν το όνομα τους και κάτι που αγαπούν. Όσοι μαθητές είχαν κοινή προτίμηση σήκωσαν το χέρι τους. Με αυτή τη δράση έγινε η προετοιμασία της ομάδας, χαλάρωσαμε και βρήκαμε πολλά κοινά ενδιαφέροντα ο ένας με τον  άλλον. Μοιάζουμε τελικά περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε.

2) Δράση φιλαναγνωσίας: Διαβάσαμε το συγκεκριμένο κείμενο (περίληψη από το βιβλίο) σαν μια πρώτη επαφή με την ιστορία και ρωτήσαμε τους μαθητές τι συγκράτησαν μετά από την πρώτη ανάγνωση.

3) Δραστηριότητα δραματοποιησης και ελεύθερης έκφρασης: Ορίσαμε έναν μαθητή να κάνει τον αναγνώστη – αφηγητή, και μια ομάδα μαθητών να δραματοποιεί παράλληλα αυτά που ακούει με αυτοσχεδιασμό και διαλόγους. Επαναλάβαμε τη δραστηριότητα και με άλλες ομάδες μαθητών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από ρόλους να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και τις σκέψεις τους πάνω στο συγκεκριμένο θέμα της μη αποδοχής και της απόρριψης αλλά της φιλίας και της συμπερίληψης. Θυμός και αγάπη ήταν τα συναισθήματα που εναλλάσσονταν σε  αυτήν τη διαδικασία.


4)Αποτύπωση της δράσης και των αποτελεσμάτων μέσα απο την καλλιτεχνική έκφραση με τη δημιουργία τριών αφισών (οι τρεις πράξεις τις ιστορίας, αρχή- μέση – τέλος): Σαν τελευταίο βήμα οι μαθητές είχαν τον χρόνο να  αποτυπώσουν σε ζωγραφιά με διαλόγους την ιστορία που διάβασαν. Χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν την εικονογραφημενη Αποτύπωση της ιστορίας όπως την αισθάνθηκαν.

Οι φράσεις
“ΦΎΓΕ ΔΕ ΣΕ ΘΈΛΟΥΜΕ”
ΕΙΣΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΌΣ“” ΑΙΣΘΆΝΟΜΑΙ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΞΙΑ”
αντικαταστάθημαν από έκφρασεις, όπως” ΈΛΑ ΜΑΖΊ ΜΑΣ”
ΣΥΓΝΩΜΗ ” ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ” “ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΧΑΡΑ” “Η ΚΑΡΔΙΆ ΜΟΥ ΕΊΝΑΙ ΖΕΣΤΉ” “Δεν πειράζει που είμαστε διαφορετικοί“.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες μας έφεραν πιο κοντά και μας έκαναν να οραματιστούμε έναν κόσμο με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, αποδοχή και όμορφα συναισθήματα αλλά και τρόπους διαχείρισης των πιο αρνητικών συναισθημάτων.

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και τα αποτελέσματα της δράσης ήταν υπέροχα, αυθόρμητα και αυθεντικά.
Οι αφίσες που δημιούργησαν αναρτήθηκαν σε τοίχο του σχολείου.


Στη δραση συμμετείχαν οι μαθητές της Δ’ τάξης, ο δάσκαλος τους, η κοινωνική λειτουργός του σχολείου μας και η δασκάλα του τμήματος ένταξης.

Σας ευχαριστούμε όλους.

Τα έργα των μαθητων:

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΟΛΩΜΑΤΩΝ

Την Τρίτη, 25-2-2025, επισκέφτηκαν το σχολείο μας υπεύθυνοι από το Κέντρο
Διαχείρισης του Δέλτα Έβρου, στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας
Δολωμάτων. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης ήταν η ενημέρωση και η
ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη σημασία των δολωμάτων στη βιοποικιλότητα
των οικοσυστημάτων, κυρίως μετά τις πυρκαγιές στο δάσος της Δαδιάς. Οι μαθητές
είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την παράνομη χρήση των δηλητηριωδών
δολωμάτων που έχουν ως συνέπεια να βλάπτουν την τροφική αλυσίδα του
οικοσυστήματος. Μέσα από προβληματισμό και παιγνιώδεις δράσεις οι μαθητές
έζησαν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, που τους βοήθησε να εκτιμήσουν τη
φυσική κληρονομιά της περιοχής μας.

1000004202 image 91000004201 image 10 image 12

 

«Μεταξωμαστιχένιος Μάρτης»

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 5

Την Παρασκευή, 21/2/2025 οι μαθητές της Β΄, Γ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας επισκέφτηκαν το Σουφλί και συγκεκριμένα το Μουσείο Μετάξης συμμετέχοντας στο δημιουργικό εργαστήρι «Μεταξωμαστιχένιος Μάρτης». Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης, φτιάξαμε βραχιόλι «Μάρτη» από λευκά και κόκκινα νήματα, κουκούλια και μαστίχα Χίου, μιας και το Μουσείο Μετάξης συνεργάζεται με το Μουσείο Μαστίχας στη Χίο. Παράλληλα οι μαθητές γνώρισαν τις ρίζες του εθίμου, καθώς σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης για να μην καούν. Ήταν μια όμορφη εμπειρία για όλους. Ευχαριστούμε τις υπεύθυνες από το Μουσείο για τη φιλοξενία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 6

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 2

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 3

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 1

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 4

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 7

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΝΘΕΙΑΣ «ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»

12 1

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025 η Δ΄ τάξη του Δημ. Σχ. Άνθειας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιερό ναό της Άνθειας.

Τα παιδιά γνώρισαν από κοντά, τι είναι το πρόσφορο, πώς κατασκευάζεται, πώς χρησιμοποιείται και ποια η σημασία του στην τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Λειτουργίας. Επίσης γνώρισαν  τα ιερά σκεύη που χρησιμοποιούνται για το μυστήριο  και τη σημασία τους.

Έμαθαν για τη θέση  των  εικόνων  και των αγιογραφιών  μέσα στο ναό και για

την αρχιτεκτονική ενός ορθόδοξου ναού.

1 4

11 2

19α 1 2

17α 1

5 3 9 2

4 5 8 3

10 3

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 20 / 02 / 2025 ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΒΟΛΕΪ ΜΕΤΑΞΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

2 2

Την Πέμπτη 20  Φεβρουαρίου  2025,  στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας,  για άλλη μια χρονιά ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  έστησε  ψησταριές και τσικνίσαμε όλοι μαζί γονείς , μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Τα νοστιμότατα λουκάνικα  ήταν προσφορά του  Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ενώ τα ψωμάκια ήταν προσφορά από το φούρνο « ΨΩΜΑΚΙ ΚΑΙ ΓΛΥΚΑΚΙ»  στο Αρίστηνο. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί,  γονείς και μαθητές, ξεφαντώσαμε με πολύ κέφι, διάθεση, μουσική και παιχνίδια  ξεσηκώνοντας τη γειτονιά.

Αργότερα την ίδια ημέρα, διεξήχθη και η δράση του αγώνα βόλεϊ μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού και καλής διάθεσης όλων των συμμετεχόντων, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς έπαιξαν σε κλίμα ευγενούς άμιλλας και χωρίς να κρατάνε το σκορ, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό μπροστά στο ενθουσιώδες κοινό τους, ώσπου να έρθει η ώρα της αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο.

Καλή Σαρακοστή!!!

 

4 2

 

3 11 1

5α

α

16 1 17

12 18

11 10

20α 19α

21 22α

ΜΠΑΛΝΤΑΦΑΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΝΘΕΙΑΣ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημ. Σχολείου διοργάνωσε αποκριάτικο πάρτι στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με πολύ κέφι, χορό, πλούσια δώρα και πολλές εκπλήξεις!

1 23 2

5α

7α 9α

8 1 10α

11α 1 6α

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΑΘΛΟΥ

 
IMG 20250207 124059

   Την Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου 2025, στο σχολείο μας,  τιμήσαμε την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου, μια ημέρα που έχει ως στόχο να μας υπενθυμίσει τη σημασία του αθλητισμού,  του «ευ αγωνίζεσθαι» και της σωστή συμπεριφοράς.

     Οι μαθητές συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία και τον σεβασμό μέσα από τον αθλητισμό.

    Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία από τον εκπ/κό  Φυσικής Αγωγής, κ. Δημήτρη Παππαπαναγιώτου, ο οποίος τόνισε τη διαφορά μεταξύ φιλάθλου, οπαδού και χούλιγκαν.

        Δυστυχώς πρόσφατα γίναμε μάρτυρες ενός τραγικού γεγονότος, της δολοφονίας του  Άλκη Καμπανού, μία πράξη που μας γέμισε θλίψη και οργή. Αυτό το περιστατικό,  όμως,  μας δίνει την ευκαιρία να σκεφτούμε και να συζητήσουμε για τη  βία στον αθλητισμό,  για τον φανατισμό και για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι  φίλαθλοι.

        Ο αθλητισμός είναι χαρά, είναι  υγεία, είναι ψυχαγωγία. Είναι η δυνατότητα να συναγωνιστούμε με το άλλους, να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας, να μάθουμε να κερδίζουμε και να χάνουμε αξιοπρέπεια.  Ο αθλητισμός είναι γιορτή, είναι φίλοι, είναι παρέα.

        Δεν έχει θέση  η βία, ούτε ο φανατισμός, ούτε οι ύβρεις. Δεν έχει σημασία ποια ομάδα υποστηρίζουμε, ποια φανέλα φοράμε. Σημασία έχει ένα σεβόμαστε τον αντίπαλο, τον διαιτητή, τους συμπαίκτες μας, τους θεατές.

      Ο αληθινός φίλαθλος σέβεται τον αθλητισμό, σέβεται τους άλλους,  σέβεται τον εαυτό του. Ο αληθινός φίλαθλος χαίρεται με τη νίκη της ομάδας του,  αλλά δεν ταπεινώνει τον αντίπαλο. Ο αληθινός φίλαθλος  πικραίνεται με την ήττα, αλλά δεν χάνει την αξιοπρέπειά του.

    Ας γίνουμε όλοι μαζί αληθινοί φίλαθλοι, ας δείξουμε ότι ο αθλητισμός ενώνει, δεν χωρίζει.

   Ας φωνάξουμε: «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ,  ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ!».

IMG 20250207 123920 IMG 20250207 123937

IMG 20250207 123954

IMG 20250207 124005 IMG 20250207 124020

IMG 20250207 124037 IMG 20250207 124047

01

04

02

03

IMG 20250207 115637

IMG 20250207 121059

30 Ιανουαρίου 2025 γιορτή των «Τριών Ιεραρχών»

Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους λέγεται και   Γιορτή των Γραμμάτων, γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν μεγάλοι  Δάσκαλοι  και  Πατέρες  της Εκκλησίας. Οι τρεις Ιεράρχες είναι:         

  ο Μέγας Βασίλειος,    ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος   και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου της Άνθειας τίμησαν τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών με εκκλησιασμό, στον ιερό ναό του    «Αγίου Αθανασίου» στο Αρίστηνο. Πραγματοποιήθηκε η  καθιερωμένη Αρτοκλασία και ο Πανηγυρικός της ημέρας.

1
2 1
5
4 1
3

ΚΟΠΗ  ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2025

IMG 20250120 100452

      Την Δευτέρα 20/01/2024 στον Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας, με την παρουσία των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου, του Συλλόγου Διδασκόντων, του Συλλόγου γονέων  και κηδεμόνων  και με τις ευλογίες του πατέρα Ορέστη, κόψαμε  της Βασιλόπιτας για το νέο έτος 2025.

     Οι τυχεροί μαθητές που βρήκαν τα φλουριά, ένας από κάθε τάξη του σχολείου μας, πήραν  από ένα δώρο, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

    Η εκδήλωση τελείωσε με ευχές  του πατέρα Ορέστη, του διευθυντή του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων,  για ένα καλό και ευτυχισμένο έτος, γεμάτο υγεία, αγάπη και καλή πρόοδο των μαθητών.

2
3α
4
6
8
11α
12α
13α
14α
16