Μια πρωτότυπη πρωτοβουλία με στόχο την ομαλή ένταξη των μικρών μαθητών στο σχολικό περιβάλλον έλαβε χώρα στο σχολείο μας, την Τετάρτη 27-11-2024, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Έβρου.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης ανέλαβαν τον ρόλο του «μεγάλου αδερφού» για τους νεότερους μαθητές της Α΄ Τάξης. Οι μαθητές αντάλλαξαν ζωγραφιές και κάρτες που δημιούργησαν μόνοι τους και έπειτα από κλήρωση κάθε μαθητής της έκτης «υιοθέτησε» το πρωτάκι του και ξεναγήθηκε στην αίθουσα της Α΄ Τάξης.
Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Έβρου και συγκεκριμένα την ψυχολόγο κ. Κασαπίδου Ζωή για την πολύ όμορφη συνεργασία. Ήταν μια εμπειρία που θα αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στις καρδιές όλων μας.
Εθελοντική αιμοδοσία στο Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας
Ο Σύλλογος διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας σε συνεργασία με το Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Τραϊανουπόλεως «Αγία Γλυκερία», πραγματοποιεί εθελοντική αιμοδοσία.
Η αιμοδοσία θα λάβει χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας, την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 από τις 9:00 π.μ. έως τις 13:30.
Σας προσκαλούμε όλους να συμμετέχετε και να αφιερώσετε ελάχιστα λεπτά από τον χρόνο σας. Η αιμοδοσία δεν είναι απλώς μια διαδικασία – είναι μια πράξη αγάπης. Όλοι έχουμε τη δύναμη να γίνουμε ήρωες στις καρδιές αυτών που χρειάζονται. Μια σταγόνα αίματος από εσάς μπορεί να σημαίνει μια ζωή για κάποιον άλλο. Με κάθε αιμοδοσία, δε δίνετε μόνο αίμα, αλλά ελπίδα, δύναμη και θάρρος σε όσους αγωνίζονται για τη ζωή τους.
Το μόνο που χρειάζεται να πάρετε μαζί σας είναι η καλή σας διάθεση και ένα μεγάλο χαμόγελο!
Η Β΄ τάξη του δημοτικού μας σχολείου φέτος 2024-2025 ασχολήθηκε με το θέμα : «Όλοι στην τάξη μας μοναδικοί και πολύτιμοι» με σκοπό την βαθύτερη γνώση των προτερημάτων αλλά και των σημείων του χαρακτήρα μας που χρειάζονται βελτίωση και πώς αυτά μπορούν να βοηθήσουν τις ομάδες μιας κοινωνίας για αρμονική συνύπαρξη. Διαβάσαμε το παραμύθι « Το γατάκι που έμαθε πολλά» των Τζούντι Γουέιτ και Γκάβιν Ρόου, ζωγραφίσαμε, παίξαμε παιχνίδια ρόλων στο χώρο του γυμναστηρίου, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας και είδαμε βίντεο «Ο μικρός πρίγκηπας» του Σ. Εξυπερύ.
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου στο Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας πραγματοποιήθηκαν εορταστικές εκδηλώσεις με αφορμή την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου, για να τιμήσουμε τη θυσία του Ελληνικού λαού, στο όνομα της λευτεριάς, της εθνικής ανεξαρτησίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν, τραγούδησαν, διάβασαν και παρακολούθησαν μαρτυρίες και το χρονικό με τα συνταρακτικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στη χώρα μας πριν από 51 χρόνια.
Έγινε συζήτηση για την αξία της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας και για τον αγώνα που έκαναν, όλοι αυτοί που αντιστάθηκαν στο φασισμό, όλοι αυτοί που άοπλοι σήκωσαν τις φωνές τους ζητώντας δημοκρατία, παιδεία, ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ειρήνη.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΛΑΙΩΝΑ ΣΤΗ ΜΑΚΡΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ“ΚΥΚΛΩΠΑΣ”
Την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές/τριες των Α΄ , Γ΄ και Δ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου της Άνθειας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε ελαιώνα, στην περιοχή της Μάκρης και στο ελαιοτριβείο «Κύκλωπας» στη Μάκρη.
Περπάτησαν μέσα σε εκτεταμένους ελαιώνες γνώρισαν και μελέτησαν από κοντά το δέντρο της ελιάς.
Έπειτα ενημερώθηκαν από τους παραγωγούς του ελαιώνα, για την φροντίδα του ελαιόδεντρου και για τις μεθόδους συλλογής του καρπού της ελιάς ( ράβδισμα, χτένισμα, συλλογή με τα χέρια αλλά και τα σύγχρονα εργαλεία συγκομιδής).
Στη συνέχεια κάνοντας πράξη αυτά που έμαθαν, άπλωσαν τα λιόπανα, τίναξαν τα λιόδεντρα, καθάρισαν τις ελιές από τα φύλλα και τις συγκέντρωσαν σε κιβώτια έτοιμες να μεταφερθούν στο ελαιοτριβείο.
Μετά την εργασία ήρθε η κούραση και η πείνα. Έτσι προσφέρθηκε στα παιδιά κολατσιό, ψωμί με λάδι, που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί και οι παραγωγοί του ελαιώνα.
Ακολούθησε η επίσκεψη στο ελαιοτριβείο «Κύπλωπας», όπου γνώρισαν τη διαδικασία μετατροπής του ελαιόκαρπου σε λάδι. Η υποδοχή ήταν θερμή από τους ιδιοκτήτες του ελαιοτριβείου που μας ξενάγησαν στον χώρο και μας έδειξαν με τη σειρά όλα τα στάδια της διαδικασίας παραγωγής και συσκευασίας του ελαιόλαδου. Οι μαθητές/ριες παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον τον τρόπο που βγαίνει το “λάδι της χρονιάς”, το πολύτιμο δώρο της φύσης για τη διατροφή και την υγεία μας.
Στο τέλος της επίσκεψης, μας κέρασαν ψωμί με λαδάκι και φύγαμε από το ελαιοτριβείο ενθουσιασμένοι για τη νέα μας εμπειρία.
Η 28η Οκτωβρίου είναι μέρα γιορτής για όλους τους Έλληνες, μια μεγάλη επέτειος του έθνους μας!
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας γιόρτασε με λαμπρότητα την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή με τραγούδια, ποιήματα και θεατρικά δρώμενα στο σχολείο και ολοκληρώθηκαν τη Δευτέρα, ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου.
Στον Ιερό Ναό της Άνθειας «Γεννήσεως της Θεοτόκου» παρουσία των τοπικών πολιτικών προσώπων και των σχολείων του χωριού, πραγματοποιήθηκε η Δοξολογία και εκφωνήθηκε ο Πανηγυρικός της ημέρας. Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν στο Ηρώων, με επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφανιών προς τιμή των πεσόντων. Στο τέλος ακολούθησαν οι παρελάσεις από τους Πολιτιστικού Συλλόγους της Τραϊανουπόλεως, τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου, και του Γυμνασίου της Άνθειας που καταχειροκροτήθηκαν από τους παρόντες.
Την Τετάρτη 09 Οκτωβρίου 2024 οι μαθητές/τριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας συμμετείχαν στις Δράσεις Βιωματικής Εκπαίδευσης, σχετικών με τη βιώσιμη, ασφαλή και προσβάσιμη κινητικότητα, με έμφαση στη χρήση του ποδηλάτου και των μέσων μικρο-κινητικότητας, στο περπάτημα και στην εξοικείωση με τις ανάγκες μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία, που πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Στόχος των δράσεων ήταν οι μαθητές να αντιληφθούν ότι η κυκλοφορία περιλαμβάνει κινδύνους και να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις απαραίτητες, ώστε να συμπεριφέρονται με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες ή επιβάτες.
Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Ζώων» όπου η 4η Οκτωβρίου ορίζεται ως διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση, το Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας σε συνεργασία με τη Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα Έβρου πήρε μέρος στο πρόγραμμα «Μια γιορτή αφιερωμένη στη φθινοπωρινή μετανάστευση των πουλιών». Το πρόγραμμα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Κέντρο Δέλτα Έβρου στα Λουτρά όπου έγινε ενημέρωση για τα μεταναστευτικά πουλιά και διάφορες δραστηριότητες για τα πουλιά του Δέλτα Έβρου. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στο παρατηρητήριο του Δέλτα Έβρου με την παρατήρηση και αναγνώριση των πουλιών.
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 στο πλαίσιο της «11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024», με το σύνθημα:
«Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή»
το σχολείο μας υλοποίησε αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε αθλητική εκδήλωση με εκπροσώπους από τη γυναικεία ποδοσφαιρική ομάδα «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ» και με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν στο γήπεδο της Άνθειας, με το πρόγραμμα που είχε ετοιμάσει το σχολείο μας με το γυμναστή και το Σύλλογο Διδασκόντων.
Το πρώτο κουδούνι στο Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας ήχησε το πρωί της Πέμπτης (12/09/24), μια ημέρα αργότερα, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων που επικρατούσαν στην περιοχή.
Το προαύλιό του γέμισε ξανά με παιδικές φωνές και χαμόγελα, καθώς οι μαθητές συναντήθηκαν με συμμαθητές και δασκάλους, για τον καθιερωμένο Αγιασμό, αφήνοντας πίσω τους την καλοκαιρινή ανάπαυλα.
Η επιστροφή στα θρανία συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα, καθώς τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς καλούνται να προσαρμοστούν στη σχολική ρουτίνα, ελπίζοντας σε μια χρονιά γεμάτη πρόοδο και επιτυχίες.