Η 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023 εορτάστηκε την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, με το κοινό σύνθημα: «Η Κίνηση δίνει Ζωή».
Το Δημοτικό Σχολείο της Άνθειας, οργάνωσε και υλοποίησε αθλητικές δραστηριότητες στο γυμναστήριο, στο χώρο της αυλής του σχολείου και στη συνέχεια στο χώρο του γηπέδου της Άνθειας, με στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2023 στο γυμναστήριο του σχολείου με την παρουσίαση του αθλήματος «παγκράτιο» από τον κύριο Στράτο Μαστρονικόλα και τους αθλητές του συλλόγου “Ελληνική Πολεμική Αγωγή”. Τα παιδιά πρώτα παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ του συλλόγου αφιερωμένο στο παγκράτιο, την αρχαία καταγωγή του και τις βασικές του αρχές.
Στη συνέχεια, ακολούθησε επίδειξη του αθλήματος με τη συμμετοχή πολλών αθλητών και αθλητριών του σχολείου μας.
Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023 στην αυλή του σχολείου έγινε παρουσίαση και επίδειξη του αθλήματος βόλεϊ από το αθλητικό τμήμα του «Α.Ο. ΑΜΑΖΟΝΕΣ ΜΑΪΣΤΡΟΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ» και του «Μ.Γ.Σ. Εθνικού Αλεξανδρούπολης» και με τη συμμετοχή των παιδιών του σχολείου μας.
Τέλος οι αθλητικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν στο χώρο του γηπέδου της Άνθειας.
Την Πέμπτη 14/06/2024, το πρωί, υλοποιήθηκε η τελετή λήξης του Σχολικού Έτους 2023-2024 στο Δημοτικό Σχολείο Άνθειας.
Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών, καθώς και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου απόλαυσαν μία γιορτή γεμάτη καλοκαιρινό χρώμα, αθλητικές δραστηριότητες, τραγούδια, ποιήματα και μουσικοχορευτικά δρώμενα, από τους μαθητές/τριες όλων των τάξεων.
Μέσα σε ένα ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης αποχαιρέτησαν τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης, καθώς οι τελευταίοι/ες από τον Σεπτέμβριο του 2024 θα μεταβούν σε ένα άλλο σκαλοπάτι βαθμίδας, αυτό του Γυμνασίου. Τους ευχόμαστε να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία και να πετύχουν όλα τα όνειρά τους
Στο τέλος της τελετής λήξης ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας μοίρασε στους μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, αναμνηστικά δωράκια και δροσιστικά παγωτά σε όλους τους μαθητές του σχολείου.
Ο σύλλογος διδασκόντων εύχεται σε όλους τους μαθητές/τριες, καθώς και στις οικογένειές τους, να έχουν ένα ξέγνοιαστο καλοκαίρι, γεμάτο χαρούμενες εμπειρίες και όμορφες στιγμές!
Στις 8 Απριλίου 2024 με αφορμή την παγκόσμια ημέρα φιλοζωίας η ΣΤ’ τάξη σε συνεργασία με την φοιτήτρια του παιδαγωγικού τμήματος Αλεξανδρούπολης και που έκανε την πρακτική της στο σχολείο μας και της εκπαιδευτικού του Τ. Ε., έγιναν συζητήσεις με τα παιδιά, μίλησαν για τις εμπειρίες τους και τη σχέση τους με τα κατοικίδια ζώα ή τα αδέσποτα, είδαν ένα βίντεο αφορμησης και έπειτα δημιουργήθηκε ένα ppt με τις γνώσεις και τις σκέψεις που κάναμε και αποκτήσαμε !
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Ε΄ τάξης άκουσαν ολόκληρο το βιβλίο της Μυρσίνης Βιγγοπούλου «Από την Εγώπολη στην Εσύπολη» (τμηματική ανάγνωση μέσα στην τάξη από τον δάσκαλο). Πρόκειται για ένα βιβλίο που έχει μηνύματα διαχρονικά και επίκαιρα, παρουσιάζοντας την προσπάθεια της παιδικής ψυχής να βγει από το «εγώ» της για να συναντήσει το «εσύ». Κι όταν αυτό το «εσύ», που το βρίσκει πρώτα στο οικογενειακό περιβάλλον κι έπειτα στο σχολικό-φιλικό, είναι ήρεμο και αξιοθαύμαστο, θα γίνει και ελκυστικό. Χάρτη και οδοδείκτη για την πορεία μας αυτή είχαμε κάποια από τα λόγια του μακαριστού γέροντα Παϊσίου μέσα από το βιβλίο.
Παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες προσπάθησαν να μιμηθούν στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής τα παραδείγματα των πρωταγωνιστών –ηρώων με σκοπό το καλύτερο «δέσιμο» της τάξης και τη δημιουργία κλίματος αλληλοκατανόησης, ενσυναίσθησης και αλληλοβοήθειας.
Κατασκευάσαμε στην τάξη πίνακα αξιολόγησης της καθημερινής αυτής προσπάθειας όπου τα παιδιά σημείωναν το αποτέλεσμα της κάθε ημέρας με χαμογελαστή ή λυπημένη φατσούλα, ύστερα από συζήτηση και αυτοκριτική.
Η Γ΄ τάξη κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους υλοποίησε και συμμετείχε σε αρκετές δράσεις, σε άλλες μόνη της και σε άλλες, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας.
Στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, στη γιορτή του Πολυτεχνείου, στη γιορτή των τριών Ιεραρχών και συμμετείχε στη φιλανθρωπική δράση “ Απλώνω ευτυχία, δυναμώνω τη ΦΛΟΓΑ στην καρδιά’’ που πραγματοποιήθηκε στο Δ. Σχ. Παλαγίας.
Στο πλαίσιο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» έγινε ενημέρωση των μαθητών, από διάφορους επαγγελματίες και φορείς.
Κατά τη διάρκεια των δράσεων έγιναν πολλές ατομικές και ομαδικές εργασίες (φυλλάδια, κατασκευές , αφίσες κ.α.) και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Την τελευταία Παρασκευή πριν τις διακοπές του Πάσχα τα παιδιά ντυμένα με παραδοσιακές στολές γύρισαν και έψαλαν τα κάλαντα του Λαζάρου στα σπίτια του χωριού της Άνθειας.
Επίσης δημιούργησαν ένα μικρό λαχανόκηπο καλλιεργώντας τον με διάφορα λαχανικά και μετά την συγκομιδή τους δημιούργησαν έναν όμορφο ανθόκηπο φυτεύοντας πολύχρωμα λουλούδια.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
“ Απλώνω ευτυχία, δυναμώνω τη ΦΛΟΓΑ στην καρδιά’’
ξεκίνησε στο σχολείο μας και ολοκληρώθηκε στο Δ. Σχ. Παλαγίας”.
ΚΑΛΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΠΑΔΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Το σώμα μου, ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»
ΕΞΕΑΣΗ ΑΠΟ ΟΔΟΝΤΑΤΡΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Το σχολείο της συμπερίληψης, η αναπηρία ως αφορμή»
«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ” Τι είναι; Τι κάνει;”
Η κοινωνική λειτουργός παρουσιάζει το επάγγελμά της στα παιδιά.
ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ – ΑΝΘΟΚΗΠΟΣ
ΦΥΤΕΥΩΠΟΤΙΖΩ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΟΥΦΛΙ
Παγκόσμια Ημέρα Γραφής Braille
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γραφής Braille (4/1), οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου Άνθειας επισκέφτηκαν, την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024, το Αρχοντικό Μπρίκα, στο Σουφλί και παρακολούθησαν το δημιουργικό εργαστήρι γνωριμίας με τον κώδικα Braille που οργάνωσε το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ).
Το εργαστήρι, στόχο είχε την ευαισθητοποίηση για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Οι μικροί μαθητές, μέσα από παιχνίδια αφής και ήχων, είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν ότι η έλλειψη όρασης δεν είναι πάντα εμπόδιο στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Στη συνέχεια, τα παιδιά θα γνώρισαν τον ελληνικό κώδικα Braille και χρησιμοποιώντας μαγνητάκια, δημιούργησαν τη δική τους λέξη, την οποία θα προσπάθησαν να βρουν οι συμμαθητές τους.
Επίσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν και το Μουσείο Μετάξης του Σουφλίου στο οποίο παρακολούθησαν αναλυτικά τις φάσεις της σηροτροφίας και της μεταξουργίας και πώς το Σουφλί αναδείχτηκε σε σημαντικό κέντρο παραγωγής μεταξιού στα τέλη του 19ου αιώνα και έως τα μέσα του 20ού.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ <<ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ>> Με αφορμή της ενότητας ” Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά ” στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά της Γ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας, επισκέφτηκαν τη λαογραφική έκθεση που λειτουργεί στο Πνευματικό Κέντρο του Συλλόγου <<Σπάρτακος>>. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην αίθουσα του Μουσείου και μέσα από τα εκθέματα γνώρισαν την καθημερινότητα, τις ασχολίες και τα διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι προηγούμενες γενιές. Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία για τα παιδιά, να μαθαίνουν να σέβονται το παρελθόν και να γίνει πηγή έμπνευσης για το μέλλον.
«ΤΡΙΠΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας παρακολούθησαν το σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τρίποντα στα Σχολεία», της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης. Το πρόγραμμα «ΤΡΙΠΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» είναι εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Απευθύνεται σε αγόρια και κορίτσια 8 – 12 ετών και έχει σκοπό μέσα από τη σωστή καθοδήγηση να αγαπήσουν οι μικροί μαθητές και μαθήτριες το άθλημα του Μπάσκετ, να αποκτήσουν την κατάλληλη καλαθοσφαιρική εκπαίδευση, εντός κι εκτός σχολικού περιβάλλοντος, και τη σωστή νοοτροπία που απαιτεί ένα ομαδικό άθλημα.
Την Τετάρτη 22/05/2023, το Δημοτικό σχολείο Άνθειας συμμετείχε μαζί με το Δημοτικό σχολείο Παλαγίας κα το 5ο Δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης σε μια δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών με τίτλο “Απλώνω Ευτυχία¨. Τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν , έπαιξαν και έστειλαν μηνύματα με στόχο την καλλιέργεια της δεξιότητας της ενσυναίσθησης στο σχολείο.
Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 η Έ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας με τον δάσκαλό τους κ. Λιόγα Αναστάσιο και την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής του Τ.Ε. κ. Βρύνα Ζωή επισκέφθηκε ΤΟ ΕΙΔΙΚΌ ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΧΟΛΕΊΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΎΠΟΛΗΣ.
Η δράση οργανώθηκε με σκοπό οι μαθητές των δύο σχολείων να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν πασχαλινές λαμπάδες και κάρτες τις οποίες θα δωρίσουν στα παιδικά χωριά SOS. Ο διευθυντής κ. Σιαλάκης Αθανάσιος και το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού, μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά, ξενάγησαν τους μαθητές μας στους χώρους του ξεχωριστού αυτού σχολείου και τους ενημέρωσαν για το πως λειτουργεί και για θέματα ειδικής αγωγής, συμπερίληψης και συνεκπαίδευσης …και φυσικά δεν έλειψαν τα κεράσματα από χυμό, παγωτό και καραμέλες !
Πολλοί μαθητές μας δώρισαν στο σχολείο και στους καινούριους τους φίλους παιχνίδια και ζωγραφιές.
Η αυλή γέμισε με χαμόγελα, χαρά, μουσική, τραγούδια και παιχνίδι.
Το παρακάτω γράμμα έγραψε η μαθήτρια Αθανασία Τσακπίνη και είναι αφιερωμένο σε όλους τους καινούργιους φίλους μας στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης! Σας προσκαλούμε στο σχολείο μας για να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία!
Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Αλεξανδρούπολης
Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, η τάξη μας πήγε εκδρομή στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, για να γνωρίσουμε πώς είναι η ζωή κάποιων ανθρώπων με προβλήματα. Μας υποδέχτηκαν με πολλή χαρά και μας οδήγησαν στην αυλή όπου υπήρχαν κούνιες, μια τσουλήθρα, ένα κιόσκι, τραμπάλα, ένας μικρός χώρος με μπασκέτα και τραμπολίνο, κάτι μικρά σπιτάκια, σκέιτμπορτ και ένας αρκετά μεγάλος χώρος για ποδόσφαιρο. Εμείς καθίσαμε στο κιόσκι για να φάμε. Έπειτα χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και η καθεμιά πήγε σε μία τάξη. Η τάξη που πήγαμε εμείς ήταν μικρότερη από την κανονική τάξη που έχουμε στο δικό μας σχολείο, αλλά πιο όμορφη και χαριτωμένη. Είχαν κι αυτοί διαδραστικό πίνακα όπως κι εμείς. Φτιάξαμε λαμπάδες – τις στολίσαμε – και αφού τελειώσαμε, τις βάλαμε σε μια κούτα, για να τις δωρίσουμε στο Παιδικό Χωριό SOS. Η δασκάλα που είχαμε στην τάξη ήταν η κυρία Λεμονιά. Ήταν μια πολύ καλή δασκάλα και μας βοηθούσε στις χειροτεχνίες μας. Την συμπάθησα πολύ. Τα ονόματα των παιδιών της τάξης ήταν: Νικόλας, Παναγιώτης και Αριστοτέλης. Καλά παιδάκια, τα συμπάθησα κι αυτά. Δεν έχω κανένα αγαπημένο παιδάκι που να μου αρέσει μόνο αυτό. Όλα τα παιδιά εκεί ήταν εξίσου ευγενικά και καλά μαζί μας, οπότε για ποιο λόγο να έχω αγαπημένο; Τα αγάπησα όλα όπως κι αυτά εμάς. Το συναίσθημα που ένιωσα όταν τα είδα τόσο χαρούμενα που μας φιλοξενούσαν, ήταν πραγματικά απερίγραπτο. Και αλήθεια πιστεύω πως δεν είμαι η μόνη.
Την Παρασκευή 19-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας , το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨ΤΡΙΠΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ” της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης. Στο πρόγραμμα, που είναι εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ, πήραν μέρος μαθητές των Γ, Δ, Ε και Στ΄ τάξεων του σχολείου μας οι οποίοι με την καθοδήγηση εκπαιδευτικών της Ομοσπονδίας, μυήθηκαν στα μυστικά του αθλήματος.