Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν δράσεις στα πλαίσια της Πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού, από τους μαθητές όλων των τάξεων, με τη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου και προσκεκλημένων προπονητών , που στόχο είχαν την καλλιέργεια της φυσικής δραστηριότητας και κίνησης .
Το Κέντρο Πρόληψης πραγματοποίησε τη δράση “Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια” σε συνεργασία με τις διευθύνσεις και τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου. Η δράση στόχευε στη διευκόλυνση της ομαλής προσαρμογής των νηπίων στην Α τάξη του Δημοτικού κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο. Επιδιώχθηκε με την συμβολή των Διευθύνσεων των σχολικών μονάδων και την άψογη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών και κυρίως των μαθητών της Ε ΄τάξης να γνωρίσουν και να ενθαρρύνουν τους μικρούς συμμαθητές τους στο μεταβατικό αυτό στάδιο της σχολικής τους ζωής.
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και με γνώμονα την εφαρμογή της διδασκαλίας STEAM, η Ε’ τάξη, με την καθοδήγηση της κ. Σαρηγιαννίδου Εύης ΠΕ 06, έγραψε τις δικές της πρωτότυπες ιστορίες. Κοινός τόπος σε όλες τις ιστορίες είναι ότι οι πρωταγωνιστές θα ήταν παιδιά και ζώα. Θα υπήρχε επίσης και ένας πύργος που οι πρωταγωνιστές συναντούν μπροστά τους. Ο πύργος αυτός κατασκευάστηκε από τις ομάδες των παιδιών μέσα στην τάξη σε φυσικό μέγεθος ακολουθώντας την τεχνική του Paper Tower challenge, όπου τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν έναν πύργο μόνο με 25 φύλλα από χαρτί και ένα μικρό ρολό κολλητική ταινία ανά ομάδα, σε οποιοδήποτε σχήμα θέλουν. Ο πύργος αυτός, που θα εμφανιζόταν έπειτα στην κάθε ιστορία, έπρεπε να είναι στο τέλος τόσο σταθερός ώστε να ισορροπήσει επάνω του ένα συμπαγές αντικείμενο, χωρίς να πέσει, για ένα τουλάχιστο λεπτό. Τα παιδιά προχώρησαν τη συνεργασία τους συνεχίζοντας με τις ίδιες ομάδες, οι οποίες έγραψαν και εικονογράφησαν τις δικές τους πρωτότυπες ιστορίες, με πρωταγωνιστές παιδιά και ζώα. Έπειτα φωτογράφησαν και επεξεργάστηκαν ψηφιακά τις σελίδες του βιβλίου τους, τις οποίες μετατρέψαμε σε βιβλίο με την βοήθεια της εφαρμογής Bookcreator. Στη συνέχεια έγινε η αφήγηση μέσω ηχογράφησης του κειμένου του ψηφιακού βιβλίου από τις ίδιες ομάδες που δημιούργησαν την κάθε ιστορία.
Κολλημένος σε άλλη διάσταση
Αυτή είναι μια ιστορία για ένα αγόρι που μετακομίζει με την οικογένειά του στη Νέα Υόρκη από το Μπουένος Άιρες χωρίς να γνωρίζει κανέναν. Μόλις άρχισε το καινούργιο του σχολείο, ξαφνικά θα βρεθεί σε μία απίθανη περιπέτεια περνώντας μια μπλε μαγική πύλη και θα γνωρίσει φίλους που δεν περίμενε ποτέ.
Έξι φίλοι σε περιπέτεια
Τέσσερα παιδιά βρίσκονται να περπατούν μέσα στο δάσος, σε ένα τόπο μαγικό. Στο δρόμο τους συναντούν ένα πληγωμένο γατάκι που το βοηθούν και το παίρνουν μαζί τους, ένα ψηλό πύργο κι ένα σκύλο που μιλάει και τους φιλοξενεί. Μία ξαφνική τροπή των γεγονότων όμως θα φέρει τα πάνω κάτω σε αυτή την ιστορία.
Οι αλιγάτορες και οι μουσικοί του κόσμου
Μέσα σε μια μαγική σπηλιά δυο παιδιά και δύο αλιγάτορες περπατούν. Ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά τους ένας ψηλός βράχος με ένα μαγικό κουμπί στην κορυφή. Τι θα συμβεί άραγε όταν πατήσουν το κουμπί αυτό; Θα μπορέσουν να βοηθήσουν τους φυλακισμένους μουσικούς του κόσμου;
Ο ΔήμαρχοςΑλεξανδρούπολης κ. Ιωάννης Ζαμπούκης, η Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, Ενέργειας, Φυσικών Πόρων και Δ.Ε. Τραϊανούπολης κ. Ελένη Ιντζεπελίδου – Συτμαλίδου και ο Αντιδήμαρχος Δόμησης, Χωροταξικού Σχεδιασμού και Ψηφιακού Μετασχηματισμού κ. Βασίλης Δέλκος, πραγματοποιήσαν επίσκεψη, την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023, στο Δημοτικό σχολείο Άνθειας , ύστερα από πρόσκληση των μαθητών της Δ΄ τάξης. Ο δήμαρχος συνομίλησε με τον Διευθυντή του σχολείου και το εκπαιδευτικό προσωπικό και ενημερώθηκε για όλα τα προβλήματα υποδομών που αντιμετωπίζει η σχολική μας μονάδα, ενώ αμέσως μετά επισκέφτηκε το τμήμα της Δ΄ τάξης. Άκουσε με προσοχή τους προβληματισμούς των παιδιών και ορισμένα από τα αιτήματά τους. Μαθητές και μαθήτριες έμειναν ευχαριστημένοι από την επίσκεψη του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων αφού τους έδωσαν αρκετές υποσχέσεις για την υλοποίηση των αιτημάτων τους και ανανέωσαν το ραντεβού τους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο του 2023.
Εντός του προβλεπόμενου προγραμματισμού των δράσεων, η ομάδα μας, έπειτα από εκτενή διαλογική συζήτηση και σε αγαστή συνεργασία με τον Διευθυντή του σχολείου μας , επανεξέτασε τις σχεδιαζόμενες δραστηριότητες, λαμβάνοντας υπόψη και την ανατροφοδότηση-προτάσεις της κας Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου του σχολείου μας και αναγνωρίζοντας εμπειρικά στην καθημερινή πράξη τον ουσιαστικό λόγο της λειτουργίας των αρμονικών διαμαθητικών-διαπροσωπικών σχέσεων στην επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου. Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν έχουν αναρτηθεί στη σχετική ιστοσελίδα του σχολείου μας (https://dim-antheias.evr.sch.gr). Ακολουθήθηκε η εξής σειρά κατά τη διάρκεια το διδακτικού εξαμήνου: αρχικά του εκπαιδευτικού της Φυσικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού της Γ΄ Τάξης σε συνεργασία με τον Συντονιστή της Ομάδας Δράσης στο Γυμναστήριο και στην αυλή του Σχολείου μας με θέμα ¨διαφορετικές μπάλες σε διαφορετικές στεφάνες¨. Στόχος επίτευξης η βιωματική ανάπτυξη, σεβασμού, συμμετοχής, προσοχής και συνεργασίας όλων των μαθητών/τριών, η συγκέντρωση στον κοινό στόχο και ο αμοιβαίος συντονισμός για την ανάληψη της ατομικής και της συλλογικής ευθύνης. Οι συμμετέχοντες αποφάσισαν διαλογικά χωρίς εντάσεις, ενστάσεις και διαφωνίες τον σχηματισμό δύο(2) ετερογενών ομάδων και προηγήθηκε η κατανόηση των κανόνων το “παιχνιδιού” για την πρόληψη παρανοήσεων και ανεπιθύμητων παρεξηγήσεων. Ακολούθως ο εκπαιδευτικός, υπεύθυνος του Ολοήμερου Σχολείου με μαθητές όλων των τάξεων και τη δράση: “Το παγκάκι της φιλίας, σεβασμού, συνεργασίας” , το ¨σπίτι της φιλοξενίας¨ “ομαδικά παιχνίδια” και “ανάγνωση βιβλίων” με στόχο την ανάπτυξη σεβασμού, αποδοχής συνεργασίας και αναστοχαστικής διασύνδεσης βιωματικής εμπειρίας και θεωρητικής γνώσης. Μέσα από την αρμονική παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού μαθητών αναπτύσσεται η συνεργατική διάθεση και η υποστηρικτική στάση στην επίλυση διαφωνιών, εντάσεων και συγκρούσεων αφού εμπεδώνεται βιωματικά η ενσυναίσθηση με την οπτική της μετάθεσης στη θέση του ”άλλου”. Οι μαθητές μαθήτριες της Γ΄ Τάξης ”υιοθέτησαν” ένα μεγάλο δέντρο στην είσοδο του σχολείου, που το ονόμασαν ο “αμίλητος συμμαθητής μας” και τον θεώρησαν ως τον ιδανικότερο φίλο για να επικοινωνούν μαζί του και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αναρτώντας στα φύλλα του τα μηνύματά τους για την αποδοχή, το σεβασμό, τη φιλία, τον φόβο, τον θυμό, την αγωνία τους, τους προβληματισμούς τους. Τέλος, η εκπαιδευτικός της Μουσικής με μαθητές της Δ΄ Τάξης ανέπτυξε τη δράση δημιουργία πρωτότυπου μουσικού συγκροτήματος με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και κατασκευάζοντας αυτοσχέδια κρουστά όργανα από μεταχειρισμένους προς ανακύκλωση κουβάδες για τη βιωματική υποστήριξης της ομαδικής συνεργασίας και της αυθόρμητης δημιουργικής έκφρασης μέσα από τον ατομικό αυτοσχεδιασμό και την ανάληψη ευθύνης στη συντονισμένη συμμετοχή στην ομάδα χορωδίας κρουστών οργάνων του σχολείου μας.
Το σχολείο μας συμμετείχε το διδακτικό έτος 2022-2023 στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας «Πάσα στα θρανία». Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να διδαχθούν τα οφέλη του αθλητισμού, του «ευ αγωνίζεσθαι», τη δημιουργία μελλοντικών καλύτερων φιλάθλων, παικτών, επαγγελματιών του αθλητισμού και καλύτερα ενημερωμένων αυριανών πολιτών, καθώς και να γνωρίσουν τις ευγενείς αξίες του ποδοσφαίρου. Οι μαθητές/τριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ενημερώθηκαν από τον Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου κ. Παπαπαναγιώτου Δημήτριο, για τη σημασία της συμμετοχής και ενασχόλησης των μαθητών με τον αθλητισμό και αφού τους έγινε η παρουσίαση του έντυπου ενημερωτικού υλικού της Ε.Π.Ο., χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έπαιξαν διπλό στην αυλή του σχολείου. Δεν είχε σημασία το αποτέλεσμα, αλλά η συμμετοχή. Στο τέλος οι μαθητές χαρούμενοι πήραν τις αντίστοιχες φανέλες του προγράμματος.
Ευχαριστούμε θερμά την Ε.Π.Ο. για το υλικό που έστειλε στους μαθητές: ποδοσφαιρικές μπάλες, φανέλες του προγράμματος, καθώς και το έντυπο ενημερωτικό υλικό.
Στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της υλοποίησης δράσεων για τη βελτίωση του στόχου: «Οι ψυχολογικές επιπτώσεις της υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο, τα κοινωνικά δίκτυα και το on line gaming. Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης»,η υπεύθυνη βιβλιοθήκης κ. Γκιντίδου Μόρφω πραγματοποίησε δράσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, παρουσιάζοντας στους μαθητές της Α΄- Β΄και Γ΄ τάξης το βιβλίο : « Ο Φάνης και η Οθόνη με τα Μυστικά» της συγγραφέας κ. Στέλλας Σαρικά. Οι μαθητές, αφού άκουσαν την ιστορία του βιβλίου και έμαθαν για τους ήρωες του βιβλίου, υλοποίησαν δραστηριότητες σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Με χαρούμενες παιδικές φωνές γέμισαν σήμερα οι δρόμοι και τα σοκάκια της Άνθειας, αφού οι μαθητές/ριες της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας, ντυμένοι/ες με παραδοσιακές στολές αναβίωσαν ένα έθιμο που δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην περιοχή, τα τοπικά κάλαντα του Λαζάρου.
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Άνθειας, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες παρακολούθησαν και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΜΕΣΗΜΒΡΙΑ-ΖΩΝΗ. Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ», που πραγματοποιήθηκε στον Αρχαιολογικό Χώρο Ζώνης. Με τη βοήθεια της αρχαιολόγου που καθοδηγούσε τους μαθητές κατά την εφαρμογή του προγράμματος, οι μαθητές αναγνώριζαν επί τόπου τους σημαντικότερους χώρους, καθώς και τα ερείπια των αρχαίων κτηρίων, τα οποία αναφέρονται στο παραμύθι: «Ο Πύργος της Μυρσίνης». Τα παιδιά έπαιξαν ρόλους βασισμένους στο παραμύθι σχετικά με τη ζωή της αρχαίας πόλης και ταυτοχρόνως ανακάλυψαν την ίδια την πόλη. Στόχος του προγράμματος ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Θράκης και παράλληλα να κατανοήσουν την έννοια του παρελθόντος, να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στα μνημεία, να μάθουν ότι η ανασκαφή είναι ο κυριότερος τρόπος εύρεσης των αρχαίων και να γνωρίσουν τις μεθόδους ανασκαφής και συντήρησης των αρχαιοτήτων.
Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, οι τάξεις Δ΄ και Ε΄ του Δημοτικού Σχολείου Άνθειας, συμμετείχαν στη δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που διοργάνωσε ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με το ΚΜΟΠ για την ανάπτυξη δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού και τον Σύλλογο Βετεράνων Αθλητών Μπάσκετ, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Live Without Bullying: Κάνουμε ντρίμπλα στον εκφοβισμό #6» πραγματοποιήθηκε φιλικός αγώνας καλαθοσφαίρισης μεταξύ των Βετεράνων Καλαθοσφαιριστών Ελλάδος και της Μικτής Ομάδας Καλαθοσφαιριστών της Αλεξανδρούπολης-Φερών, στο Κλειστό Γυμναστήριο «Μιχάλης Παρασκευόπουλος».
Αθλητές και ειδικοί ένωσαν τις δυνάμεις τους και έδωσαν ένα ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης και ψυχικής ενδυνάμωσης στα παιδιά κατά του φαινομένου του εκφοβισμού.
Πριν την έναρξη του αγώνα, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού, καθώς και για τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισής του.
Ακολούθησε ο φιλικός αγώνας καλαθοσφαίρισης, μεταξύ των δύο μεικτών ομάδων, ενώ κατά τη διάρκεια της δράσης, οι αθλητές με τα παιδιά μοιράστηκαν θετικά μηνύματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.